პროექტის სათაური: |
,,სოციალური
მდგომარეობის ანალიზი; ფასები და დრო-როგორ გაძვირდა ცხოვრება“
|
||||
პროექტის დაწყების თარიღი |
01.10.2019წ.
|
დასრულების თარიღი |
11.11.2019წ.
|
||
რიცხვი/თვე/წელი |
რიცხვი/თვე/წელი |
||||
პროექტის განხორციელების ადგილი:
|
სოფელი ძლევიჯვარი
|
||||
სკოლა
განმახორციელებელი კლასები
|
სსიპ ბესიკ კაპანაძის სახელობის
ქარელის მუნიციპალიტეტის სოფელ ძლევიჯვარის საჯარო სკოლა
|
||||
IX-X-XI-კლასები
|
|||||
საკონტაქტო ინფორმაცია
|
599292232
|
merigagua@gmail.com
|
|||
მობილური
|
ელ.ფოსტა
|
||||
პროექტზე პასუხისმგებელი პირი
|
მერი გაგუა
|
||||
თანამდებობა
მოსწავლე/მასწავლებელი |
მასწავლებელი
|
||||
პროექტის მიზანი
|
მეწარმეობის,როგორც
სწავლების მეთოდის გამოყენებით ახალგაზრდების გააქტიურება და მოტივირება,საკუთარი
კომერციული და სოციალური იდეების გენერირება
მოსწავლეს უნდა
შეეძლოს შემოქმედებითი აზროვნება და პრობლემის გადაჭრის უნარი ასევე მიზანთა დასახვის
დროის,რისკის,მართვის უნარი.
|
||||
მისაღწევი შედეგები
,ინდიკატორები და ამოცანები
|
მოქ.X.5.მოსწავლეს შეუძლია
გაზრებული მონაწილეობა და თანამშრომლობა სოციალური პრობლემების გადაწყვეტაში.
მოქ.X.8.მოსწავლეს
შეუძლია მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევა
პროექტი ხელს უწყობს ისეთი უნარების განვითარებას,როგორიცაა,ინფორმაციის
მოპოვება და ორგანიზება, თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნას,კვლევის,ანალიზის,მსჯელობის,პრეზენტაციის,თანამშრომლობის
უნარების განვითარებას.
მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ სიღარიბის მიზეზების გარკვევა,ეკონომიკური
სტაბილურობისთვის ფუნქციების განსაზღვრა,
ბიზნეს გეგმის შედგენა,თემის და მოსწავლეების ცნობიერების ამაღლება და ა.
შ.
|
||||
სამიზნე ჯგუფი
|
სკოლა -თემი
|
||||
პროექტის აღწერა
რა აქტივობები ჩატარდება პროექტის მიზნის მისაღწევად
|
პროექტის მსვლელობა;
აქტივობა
პირველი-მოსწავლეთა 3 ჯგუფის შექმნა
.
ბავშვებს
მიეცათ დავალება მოიძიონ სტატისტიკური ინფორმაცია და მოამზადონ პროექტის თემაზე.გააკეთონ
კომპიუტერით ცხრილები, გრაფიკები, სარგებლიანობის მრუდები, შემოსავლების და მოხმარების
მრუდები.
აქტივობა -მეორე
დაამუშავებენ კითხვარებს სოციოლოგიური კვლევისთვის,
გამოკითხვა სკოლის მოსწავლეების: თუ რა როლი
შეაქვთ ქვეყნის ეკონომიკაში;როგორია მათი გადაწყვეტილების მიღების როლი; მომხმარებლის
როლი; მოქალაქის როლი; დანაზოგის შემქმნელთა როლი.
შეაჯამებენ
მონაცემებს,ახდენენ მიღებული შედეგების ანალიზს და გამოაქვთ დასკვნები.
აქტივობა-მესამე
მოსწავლეებმა უნდა შეადგინონ თავიანთი ერთი თვის ბიუჯეტი,
გამოიყენონ ინტერნენტ რესურსები და ჩაატარონ კვლევა:,,სახელმწიფო ბიუჯეტის ძირითადი
მუხლები“ გააკეთონ პოსტერი სახელმწიფო ბიუჯეტი.
ჯგუფები იმუშავებენ მასწავლებლის მეთვალყურეობით და
გარკვეულ შემთხვევაში დახმარებას გაუწევთ მათ.
აქტივობა-მეოთხე
გამოკითხვა: თემის მოსახლეობის -ბებია, ბაბუა, ასაკოვანი მეზობლების-,,ბედნიერი
ძველი დრო“ დაადგინონ რომელი საქონელი იყო მათ ახალგაზრდობაში იაფი.დასვან კითხვები
: მიზეზებს ხომ არ გვეტყვით.? ჩამოწერონ მნიშვნელოვანი პროდუქტები, გაარკვიონ მათი
ძველი ფასები და შეადარონ დღევანდელ ფასს.( განსაზღვრონ ინფლაქციის მაჩვენებელი)
განსაზღვრონ სიღარიბის დონე, გამოიკვლიონ ქვეყნების
მიხედვით სიღარიბისა და სიმდიდრის სამყარო.
აქტივობა-მეხუთე
მოძიებული ინფორმაციის შემდეგ გამართონ დისკუსია,,საქართველო
ეკონომიკური განვითარების ზრდას ადგას!“? და ,,საქართველო აქტიური ეკონომიკური ზრდის
პროცესშია!“?
აქტივობა-მეექვსე
,,ვქმნი ფირმას“
დაასაბუთონ
გეგმა(რა მოგებას ელით,რა იქნება ხარჯი,რა გადასახადები გექნებათ და ასე შემდეგ)
შეფასება,რეფლექსია
|
||||
საჭიროება
აღწერეთ რა რესურსები გჭირდებათ პროექტის განსახორციელებლად
|
·
საკანცელარიო საქონელი,
ინტერნეტი,კომპიუტერი,ფოტოაპარატი,სახელმძღვანელოები:სამოქალაქო განათლება,მეწარმეობის
საფუძვლები.
|
რეფლექსია
სსიპ ბესიკ კაპანაძის
სახელობის ქარელის მუნიციპალიტეტის სოფელ ძლევიჯვარის საჯარო სკოლა
მეცხრე-მეათე-მეთერთმეტე
კლასები
პროექტის ხელმძღვანელი:
მერი გაგუა
პროექტის სათაური:,,სოციალური მდგომარეობის ანალიზი, ,,ფასები და
დრო -როგორ გაძვირდა ცხოვრება“
პროექტის მიზანი იყო მოსწავლეების გააქტიურება და მოტივირება
საკუთარი კომერციული და სოციალური უნარების.
მოსწავლეებში შემოქმედებითი
აზროვნების და პრობლემის გადაჭრის უნარის გენერირება ასევე მიზანთა დასახვის,დროის,რისკის
მართვის განვითარება.
პროექტმა ხელი შეუწყო
ისეთი უნარების განვითარებას,როგორიცაა;ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება,თვალსაჩინოებების
გამოყენება,კვლევის, ანალიზის,მსჯელობის,თანამშრომლობის,პრეზენტაციის უნარების განვითარებას
პროექტის ფარგლებში
განხორციელდა ექვსი აქტივობა
. აქტივობები
.მოსწავლეებმა მოიძიეს სტატისტიკური ინფორმაცია და მოამზადეს პროექტის თემაზე.
კომპიუტერული ტექნოლოგიებით
გააკეთეს ცხრილები,გრაფიკები,სარგებლიანობის მრუდები ასევე შემოსავლების და მოხმარების
მრუდებიც.
.მოსწავლეებმა დაამუშავეს კითხვარები სოციოლოგიური კვლევისთვის
,შემდეგ გამოკითხეს სკოლის მოსწავლეები თუ რა
შეუძლიათ შექმნამ ქვეყნის ეკონომიკის განვითარებისთვის ,როგორია მათი გადაწყვეტილების
მიღების როლი,მოქალაქის როლი,დანაზოგის შემქმნელთა როლი.
.შეაჯამეს მონაცემები,მოახდინეს მიღებული შედეგების ანალიზი
და გამოიტანეს დასკვნები.
.მოსწავლეებმა შეადგინეს თავიანთი ერთი თვის ბიუჯეტი
,გამოიტანეს დასკვნა რომ, არც თუ ისე ადვილია მცირე შემოსავლის განაწილება მოხმარების
ყველა მუხლზე.
გამოიყენეს ინტერნეტ
რესურსი და ჩაატარეს კვლევა:,,სახელმწიფოს ძირითადი მუხლები“ გააკეთეს პოსტერი ,,სახელმწიფოს
ბიუჯეტი“
.მოსწავლეები მუშაობდნენ მასწავლებლის მეთვალყურეობით
და დახმარებას უწევდა მათ.
.მოსწავლეები გავიდნენ
თემში:
გამოკითხეს- ძირითადად ბებია,ბაბუა ასაკოვანი მეზობლები
-,,ბედნიერი ძველი დრო“. რომელი საქონელი იყო ყველაზე იაფი მათ ახალგაზრდობაში,ჩამოწერეს
მნიშვნელოვანი პროდუქტების ძველი ფასები და შეადარეს დღევანდელ ფასს.(განსაზღვრეს ინფლაციის
მაჩვენებელი)
.გამოიკვლიეს ქვეყნების
მიხედვით სიღარიბის და სიმდიდრის ,,სამყარო“
.გამართეს დისკუსია
თუ რა ფაქტორებმა იმოქმედა ზემოთ მოცემულ მონაცემებზე
და თუ რისი გაკეთება შეუძლიათ მათ დღეს და
,,ხვალ“
ისაუბრეს,,საქართველო
ეკონომიკური განვითარების ზრდას ადგას“?
გამოიტანეს დასკვნა
,,საქართველო აქტიური ეკონომიკური ზრდის პროცესშია“
.ჩაატარეს მოდელირებული
გაკვეთილი-,,ვქმნი ფირმას“
გათვალეს ბიუჯეტი,(მოგება,
ხარჯი, გადასახადები და ა. შ.)
პროექტმა საინტერესოდ
ჩაიარა დასახულ მიზანს მივაღწიეთ.
.ბოლოს განხორციელდა
პროექტის შეფასება და პრეზენტაცია.
პროექტის ამსახველი
ფოტომასალა განთავსებულია საკუთარ ბლოგზე:
merigagua1blogspot.com
სამოქალაქო განათლების
მასწავლებელი: /მერი გაგუა/
Комментариев нет:
Отправить комментарий