სასკოლო სამოქალაქო კლუბი
კლუბის სახელწოდება-,,იბერია“
კლუბის მუშაობაში ჩართულნი არიან:
ა. კლუბის წევრები
ბ. კლუბის ლიდერი
გ. მასწავლებელი
სასკოლო სამოქალაქო კლუბის წევრობა ნებაყოფლობითია და მასში ერთი სკოლის მოსწავლეები ერთიანდებიან.(ჩვენს სკოლაში IX-X-XI კლასის 21 მოსწავლე)
კლუბი ,,იბერია“
კლუბი არის საერთო მიზნებისა და ინტერესების მქონე ადამიანთა ნებაყოფლობითი გაერთიანება.
სასკოლო სამოქალაქო კლუბი მუშაობს ორი მიმართულებით:
1. კლუბის წევრების თვითგანვითარება.(მოსწავლეები იძენენ თეორიულ ცოდნას გადასაჭრელ პრობლემასთან დაკავშირებით.)
2. გადასაჭრელ პრობლემასთან დაკავშირებით საზოგადოების ინფორმირებულობის გაზრდა. (კლუბის წევრები,პროექტების პრაქტიკულად განხორციელების პროცესში,თანამშრომლობენ დაინტერესებულ პირებთან და უზრუნველუოფენ მათ ჩართულობას.საზოგადოების ამგვარი ჩართულობა ხელს უწყობს საზოგადოების ცნობიერების ამაღლებას)
კლუბის დაარსების იდეა არის ჩვენი სკოლის მოსწავლეების ,თემის ცნობიერების ამაღლება საზოგადოებრივ საჭირბოროტო საკითხების მიმართ.
კლუბის წევრების მიზანია: გვსურს ,,გავხდეთ აქტიური მოქალაქე’’ და ჩვენი წვლილი შევიტანოთ სკოლის და თემის განვითარებაში.საპროექტო ინიციატივების განხორციელების საშუალებით,ახალგაზრდების გააქტიურება და მათი მონაწილეობა დემოკრატიული საზოგადოების მშენებლობის პროცესში,სამოქალაქო განათლებისა და თემის განვითარების ხელშეწყობა,მოზარდებში სამოქალაქო უნარ-ჩვევებისა და პასუხისმგებლობის ამაღლების ხელშეწყობა.კლუბური მუშაობა ახალგაზრდებს დაეხმარება ცოდნის შეძენაში, დამოკიდებულებისა და ქცევის შეცვლაში.
კლუბის წესდება:
1. უნდა მოუსმინონ ერთმანეთს,
2. არ უნდა აუწიონ ხმას,
3. აზრი დაასაბუთონ არგუმენტებით,
4. მიიღონ ერთმანეთის საინტერესო წინადადება,
5. ფრთხილად გამოიყენონ მოპოვებული ინფორმაცია
6. უნდა მოექცნენ ერთმანეთს თავაზიანად,
კლუბის სამუშაო გეგმა
პროექტი:
პრობლემები,,დაბინძურებული ქუჩა“
განაცხადის ფორმა
სახელი გვარი.....................................................................................................
კლასი....................................................................................................................
საკონტაქტო ინფორმაცია
(მისამართი,ტელეფონი,ელფოსტა)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
ჩემი ინტერესები...................................................................................................
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
რატომ არის ჩემთვის მნიშვნელოვანი სასკოლო სამოქალაქო კლუბში მუშაობა, რას მოველი ამ საქმიანობისგან?
.................................................................................................................................
..................................................................................................................................
..................................................................................................................................
თარიღი:.................................................................................................................
საკლუბო მუშაობის ფარგლებში განხორციელებული პროექტი
პროექტის/ინიციატივის სათაური: |
პრობლემები-,,დაბინძურებული
ქუჩა“
|
|||||
პროექტის/ინიციატივის დაწყების თარიღი |
20.09.2019წელი
|
ინიციატივის დასრულების თარიღი |
27.05.2019წელი
|
|||
რიცხვი/თვე/წელი |
რიცხვი/თვე/წელი |
|||||
პროექტის/ინიციატივის განხორციელების ადგილი:
|
სოფელი ძლევიჯვარი
|
|||||
სკოლა
განმახორციელებელი კლასი/კლუბი
|
ბ.კაპანაძის სახელობის
ქარელის მუნიციპალიტეტის სოფელ ძლევიჯვარის საჯარო სკოლა
|
|||||
კლუბი,,იბერია“
|
||||||
საკონტაქტო ინფორმაცია
|
599-292-232.
|
merigagua@gmail.com
|
||||
მობილური
|
ელ.ფოსტა
|
|||||
პროექტზე პასუხისმგებელი პირი
|
მერი
გაგუა
|
|||||
თანამდებობა
მოსწავლე/მასწავლებელი |
მასწავლებელი
|
|||||
პროექტის/ინიციატივის
მიზანი
|
||||||
მოსწავლეების ცნობიერების ამაღლება მათ გარშემო არსებულ
პრობლემებზე ადამიანთა გულგრილობაზე და ამით
გამოწვეულ შედეგებზე,თანაგრძნობაზე,ინიციატივასა
და ქმედებაზე. ერთ-ერთი პრობლემის ,,დაბინძურებული
ქუჩის“ კვლევა, თუ რა ზიანი მოაქვს დაბინძურებულ გარემოს მათ ჯანმრთელობაზე,ეკოლოგიაზე
და ა.შ.
გამოვუმუშაოთ მოსწავლეებს,რომ თვალი არ დახუჭონ უწესრიგობაზე
სკოლაში თუ უბანში გააკონტროლონ როგორც საკუთარი თავი ისე სხვა.გაიაზრონ ფრაზა
,,კეთილი განზრახვა არაფერია, თუ კეთილ საქმეში არ გადაიზარდა“
|
||||||
პროექტის/ინიციატივის აღწერა
(რა აქტივობები ჩატარდება პროექტის/ინიციატივების მიზნის მისაღწევად, მიუთითეთ
ჩატარების თარიღი)
|
აქტივობა-1
სექტემბერ-ოქტომბერი
ინფორმაციის მოძიება,პრობლემებზე,უშუალოდ
დაბინძურებულ გარემოზე,ეკოლოგიაზე,დაბინძურებით გამოწვეულ შედეგებზე,გლობარულ პრობლემებზე.
დაახარისხონ მოძიებული ინფორმაცია
და მოამზადონ პრეზენტაციისთვის.
ნოემბერ-დეკემბერი
დაამუშაონ კითხვარები სოციოლოგიური
კვლევისთვის.შეხვდნენ დაწყებითი კლასის მოსწავლეებს დაუსვან კითხვები და შემდეგ გამართონ
დისკუსია.
თებერვალი-მარტი
გააკეთონ სქემები ,მოაქციონ პრობლემები
დიაგრამებში,რომელიც ხელს უწყობს მოსწავლეებს ცნობიერებაში პრობლემების დიფერენცირებისას.
დაამზადონ სლაიდები,ნახატები, ფოტოები.
აქტივობა
2
აპრილის
თვე: დასუფთავების აქციის მოწყობა
რადგანაც კლასი მცირე კონტიგენტიანია
(5 მოსწ.) დახმარებას სთხოვენ IX კლასის მოსწავლეებს. უწევენ ორგანიზაციას ,სკოლის დირექციასთან შეთანხმებით და დახმარებით სხვა მოსწავლეების ასუფთავებენ
სკოლის ეზოს და მის მიმდებარე ტერიტორიას. მეთვალყურეობას გაუწევს საგნის მასწავლებელი
და ბიოლოგიის პედაგოგი
მაისი
პროექტის
შეჯამება
შეაჯამებენ მათ მიერ დამუშავებულ
მასალებს, ნახატებს, ფოტოებს, გამარტავენ დისკუსიას პირადი საზოგადოებაში არსებულ
პრობლემებზე, განიხილავენ ტექსტს,,ჩემი ოქროს აკვარიუმი“
|
|||||
საჭიროება
აღწერეთ რა რესურსები გჭირდებათ პროექტის/ინიციატივების
განსახორციელებლად
|
მეხსიერების ბარათი, მობილური ტელეფონი,პრინტერი,კომპიუტერი,სახელმძღვანელოები,
მარკერები, ფორმატები,ფერადი ფურცლები.
ერთჯერადი ხელთათმანები და ნაგვის
პარკები.
|
პრობლემები-,,დაბინძურებული ქუჩა“- რეფლექსია
პრობლემა ძველბერძნული სიტყვაა და ნიშნავს ამოცანას,დავალებას.პრობლემა განიმარტება,როგორც თეორიული ან პრაქტიკული საკითხი,რომელიც გამოკვლევასა და და გადაწყვეტილებას მოითხოვს.
ძალიან ხშირად პრობლემის არსებობა ადამიანს ან საზოგადოებას ხელს უშლის ჰარმონიულად ცხოვრებასა და განვითარებაში.თითოეულ ადამიანს უამრავი პრობლემა აწუხებს.პრობლემას არ გააჩანია ცალსახა ამოხსნა. ადამიანთა დამოკიდებულება,ცოდნა, უნარი და მონდომება ის აუცილებელი პირობებია,რომელიც პრობლემის გადაჭრას სჭირდება.
ძალიან ბევრი პრობლემებია ჩვენს გარშემო მაგალითად: მშობლებთან ურთიერთობა,მასწავლებლებთან ურთიერთობა,დაბინძურებული ქუჩა, ბავშვების მიერ ერთმანეთის დამცირება-ცინიზმი,ალკოჰოლზე დამოკიდებულება,ქუჩური გარჩევები,ნარკომანია,სიგარეტზე დამოკიდებულება,ჰიგიენა ზოგადად,ეკონომიკური პრობლემები,მაწანწალა ძაღლები,შიდსი,სისუფთავე სკოლაში,ოჯახური კონფლიქტები,დისკრიმინაციები და სხვა ჩვენ ყურადღება გავამახვილეთ ერთ-ერთ პრობლემაზე ,,დაბინძურებული ქუჩა“
მოსწავლეების ცნობიერების ამაღლების მიზნით ჩავატარეთ პრობლემის-,,დაბინძურებული ქუჩის“ კვლევა, თუ რა ზიანი მოაქვს დაბინძურებულ გარემოს მათ ჯანმრთელობაზე,ეკოლოგიაზე და ა.შ.
გაიაზრონ ფრაზა,,კეთილი განზრახვა არაფერია,თუ კეთილ საქმეში არ გადაიზარდა“
პირველ კვირას მოვიძიეთ ინფორმაციები პრობლემებზე,უშუალოდ დაბინძურებულ გარემოზე,ეკოლოგიაზე,გლობარულ პრობლემებზე
ნაწილობრივ ვიცოდით, მაგრამ მეტად გავიაზრეთ,თუ რა საფრთხეს უქმნის დაბინძურება გარემოს.
მეორე კვირას დავამუშავეთ კითხვარები კვლევისთვის,შევხვდით მეოთხე კლასის მოსწავლეებს (დამრიგებელი ეკა გიუნაშვილი) საკმაოდ საინტერესო დისკუსია გაიმართა, ბავშვები კარგად იყვნენ გათვითცნობიერებულები გარემოს უსაფთხროებაზე, დავსვით შეკითხვები,მოსწავლეებმას დაგვისვეს კითხვები. ჩავატარეთ მინი ლექცია, მოსწავლეებმა სურვილი გამოთქვეს დასუფთავების აქციაში მიიღონ მონაწილეობა.
მესამე კვირას გავაკეთეთ სქემები,პლაკატები,ნახატები, ფოტოები.
მეოთხე კვირას მოვაწყვეთ დასუფთავების აქცია, დახმარება გაგვიწია სამოქალაქო კლუბის მოსწავლეებმა, დახმარება ვსთხოვეთ სკოლის დირექციას,სურვილი გამოთქვეს სხვა კლასის მოსწავლეებმა და დავასუფთავეთ სკოლის ეზო და მიმდინარე ტერიტორია მეთვალყურეობა გაგვიწია საგნის მასწავლებელმა მ. გაგუამ და ბიოლოგიის მასწავლებელმა ი. გიგუაშვილმა
Комментариев нет:
Отправить комментарий